IMPLEMENTASI TEORI BELAJAR KONSTRUKTIVISTIK DALAM PEMBELAJARAN IPS UNTUK MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR SISWA DI SMP MUHAMMADIYAH 4 SAMBI
The low learning outcomes of students at SMP Muhammadiyah 4 Sambi class VIII B in social studies are the main and important problems faced by teachers. The purpose of this study was to apply constructivist theory to the learning outcomes of class VIII B SMP Muhammadiyah 4 Sambi in social studies sub...
保存先:
主要な著者: | Hidayat, Danang Wahyu, Satiti, Elvina Mukti, Widiyatmoko, Wahyu |
---|---|
フォーマット: | UMS Journal (OJS) |
言語: | eng |
出版事項: |
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
2020
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://journals.ums.ac.id/index.php/blbs/article/view/12846 |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
類似資料
-
EFEKTIVITAS STUDENT’S WORKSHEET DALAM PEMBELAJARAN DARING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR DI MASA PANDEMI
著者:: Fawaid, Zainul, 等
出版事項: (2022) -
LEARNING MOTIVATION AND ENGLISH ACHIEVEMENT OF STUDENTS AT POLITEKNIK NEGERI SEMARANG CENTRAL JAVA
著者:: Fadillah, Ridha
出版事項: (2014) -
STRATEGI GURU DAN SISWA DALAM MENYIKAPI LEARNING LOSS AKIBAT PANDEMI COVID-19 PADA PEMBELAJARAN HYBRID LEARNING DI SMK NEGERI 4 KLATEN
著者:: Martama, Happy, 等
出版事項: (2022) -
The virtual learning organization: learning at the corporate university workplace campus
著者:: THE VIRTUAL LEARNING..
出版事項: (2000) -
Motor learning and control : concepts and applications
著者:: MAGILL, Richard A.
出版事項: (2007)